TELEMONITORING URZĄDZEŃ WSZCZEPIALNYCH

TELEMONITORING
URZĄDZEŃ WSZCZEPIALNYCH

Dla kogo
Usługa BEZPIECZNE SERCE - Telemonitoring Urządzeń Wszczepialnych przeznaczona jest dla osób z wszczepionymi urządzeniami, takimi jak: rozruszniki, wszczepialne kardiowertery-defibrylatory, systemy do terapii resynchronizującej serce czy wszczepialne monitory rytmu serca.

Na czym to polega
Telemonitoring to stały, zdalny monitoring pracy serca – 24 godziny na dobę. Usługi w ramach Telemonitoringu są dodatkową formą kontroli stanu zdrowia obok standardowych wizyt u lekarza. Dodatkowa kontrola pacjenta zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo i komfort życia oraz ułatwia uzyskanie pomocy medycznej w sytuacjach zagrażających zdrowiu lub życiu.

Pacjent otrzymuje Domowy aparat monitorujący – nieduże, przenośne urządzenie, które rejestruje i analizuje rytm serca oraz powiadamia personel medyczny w sytuacjach wymagających interwencji. Domowy aparat monitorujący odczytuje dane z wszczepionego urządzenia (kardiowertera-defi brylatora lub urządzenia do terapii resynchronizującej) w zaplanowanych terminach transmisji, w każdym momencie kiedy pacjent odczuwa taką potrzebę oraz wtedy kiedy system sam rozpozna zaburzenia w pracy urządzenia lub serca. Raport z analizy danych jest wysyłany do Centrum Monitorowania Serca (CMS) natychmiast po wejściu pacjenta w strefę zasięgu Domowego aparatu monitorującego. W sytuacji, gdy wszczepione urządzenie pracuje nieprawidłowo lub zarejestruje nieprawidłową pracę serca, konsultant z CMS skieruje pacjenta do lekarza prowadzącego przed terminem planowej kontroli. W skrajnych przypadkach wzywamy do pacjenta pogotowie ratunkowe.

Co zyskuje pacjent

• Bezpieczeństwo pacjenta i jego bliskich – pacjent w okresach złego samopoczucia może połączyć się z CMS w każdej chwili, z dowolnego miejsca, 24 godziny na dobę.
  • Stały monitoring serca – całodobowa opieka personelu medycznego niezależnie od miejsca – w domu, w pracy, w podróży.
  • Kontakt z lekarzem – szybka diagnoza zaburzeń rytmu serca i innych nieprawidłowości oraz możliwość błyskawicznej reakcji lekarza.
  • Swoboda i niezależność - poprawa jakości życia, zwiększenie niezależności i swobody.
  • Oszczędność czasu i wygoda - optymalizacja leczenia, lekarz może dostosować właściwą terapię do potrzeb pacjenta.
  • Dostęp do archiwum badań EKG.
  • Raport z monitoringu serca.

Domowy aparat monitorujący dostarcza informacji o:

• zaburzeniach rytmu serca (arytmiach),
  • wszelkich działaniach urządzenia: stymulacjach elektrycznych, impulsach, wyładowaniach kardiowertera-defi brylatora,
  • poziomie naładowania wszczepionego urządzenia,
  • zapisach elektrokardiografi cznych z wnętrza serca pacjenta – okresowych i alarmowych,
  • technicznych aspektach wszczepionego urządzenia – stanie elektrod i urządzenia.

Koordynatorzy Opieki Medycznej
kom@ahop.pl

• Tychy :
  • tel. + 48 885 805 089

• Bielsko-Biała :
  • tel. +48 885 805 087

• Dąbrowa Górnicza :
  • tel. + 48 885 805 090

• Kędzierzyn-Koźle :
  • tel. + 48 885 805 086

• Chrzanów :
  • tel. + 48 885 805 090